Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Βάσεις και βασούλες

Από χθες το πρωί οι υποψήφιοι φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται επί ποδός, αφού ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και (Α)ΤΕΙ.
Σύμφωνα με τα ΜΜΕ και τους αναλυτές σημειώθηκε πτώση των μορίων εισαγωγής, γεγονός που συγκεντρώνει περισσότερους πρωτοετείς σε σχολές του "κέντρου". Παράλληλα, μεγαλύτερη ζήτηση εμφανίστηκε σε "σχολές που οδηγούν με μεγαλύτερη ασφάλεια σε επαγγελματική αποκατάσταση". Διερωτάται όμως κανείς, πώς μπορούμε να μιλάμε για ασφαλή επαγγελματική αποκατάσταση στα χρόνια που ζούμε, με το αβέβαιο οικονομικό μέλλον, την υπερπληθώρα πτυχιούχων και τη μείωση θέσεων και προοπτικών εργασίας.

Φέτος υπάρχει και το εξής αξιοσημείωτο: η περιβόητη κατάργηση της βάσης του 10.
Αποτέλεσμα; Ναι, μπήκαν ΟΛΟΙ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με άρθρο της Ελευθεροτυπίας, με 868 μόρια (βαθμολογία 0,91) μπήκε υποψήφιος στο Τμήμα Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Με 6.265 μόρια (βαθμολογία 4,17) μπήκε υποψήφιος στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Επίσης, σε 101 από 213 τμήματα των ΤΕΙ, ποσοστό 42,3%,οι υποψήφιοι εισάγονται με βαθμολογία κάτω από 9. Από αυτά τα 101, στα 56 τμήματα οι υποψήφιοι εισάγονται με βαθμολογία κάτω από 6. Σε 28 από 345 τμήματα των ΑΕΙ, δηλαδή σε ποσοστό 6,7%, εισάγονται με βαθμολογία κάτω από 9. Από αυτά τα 28, στα 8 τμήματα εισάγονται με βαθμό κάτω από 6.

Εύκολα συμπεραίνει κανείς, ότι η ικανοποίηση δημογραφικών ζητημάτων, μικροπολιτικών απαιτήσεων και προσωπικής (ψευτο)ολοκλήρωσης επιτεύχθη. Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας θα λειτουργήσει και από ένα (α)ΤΕΙ, θα διακινηθεί χρήμα, θα νοικιαστούν σπίτια, δήμαρχοι θα κάνουν το κομάτι τους και φυσικά μανάδες θα νιώσουν περήφανες και φοιτηταράδες θα είναι έτοιμοι για όλα.
Φυσικά είναι πιο πολύπλευρο το θέμα και περίπλοκο, και από την πλευρά μου επίτηδες γράφω τα προηγούμενα με δόση υπερβολής. Αλοίμονο, αν μπορούσε τόσο απλά, με αφορισμούς, να αναλυθεί το ζήτημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Μόνο, θέλω να σταθώ, στη διαφαινόμενη απαξίωση της ανώτερης ή ανωτατης εκπαίδευσης.
Διερωτώμαι...
Δίνοντας κάποιος λευκή κόλλα, πλέον γίνεται ακαδημαϊκός πολίτης. Πόσο λογικό ακούγεται αυτό;
Μήπως με την κατάργηση της βάσης του 10 μπαίνουν, εκ νέου, οι βάσεις για την απαξίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Μήπως η αθρόα εισαγωγή φοιτητών (και μελλοντικού ενεργού δυναμικού) στα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, ΤΕΙ στο μέλλον προκαλέσει περισσότερα κοινωνικο-οικονομικά αδιέξοδα;

Και τα πάντα διαχρονικά ερωτήματα: Πότε θα σταματήσουν τα πολιτικά παιχνίδα σε βάρος των οικογενειών και των παιδιών που αγωνιούν για ένα ελπιδοφόρο μέλλον. Πότε θα δοθεί σοβαρή αξία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να πάψει να είναι μια μηχανή του κιμά που παράγει φοιτητές; Πώς γίνεται να σταματήσει η αντίληψη ότι "αν δε βγάλεις ένα πανεπιστήμιο" είσαι ένα 0 στην κοινωνία; Πότε το ζήτημα της Παιδείας θα αντιμετωπιστεί σφαιρικά;

Αντί επιλόγου, θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους επιτυχόντες και να τους ευχηθώ καλή σταδιοδρομία και να περάσουν όσο πιο καλά και εποικοδομητικά τα φοιτητικά χρόνια - ίσως τα καλύτερα χρόνια της ζωής τους.
Ας έχουν στο μυαλό: Όσο και να οδεύει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην απαξίωση, είναι πάντα στο χέρι του φοιτητή να επιδιώκει ποιότητα γνώσης και ζωής και να διεκδικεί το μέλλον που του αξίζει.

__________
ΚΛΙΚ ΕΔΩ: Όλα τα ονόματα των μαθητών των σχολείων του νομού Ιωαννίνων που πέρασαν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ
(από "Ηπειρωτικό Αγώνα")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες και συ...